קריירה מצליחה כן מתחילה במוסד לביטוח לאומי

שיקום מקצועי ביטוח לאומי

ישראלים רבים מגיעים לוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי לאור פציעה שלהם בתאונת עבודה, תאונת דרכים, מחלה ועוד. לאור זאת הם מבקרים הכרה בנכות שלהם על פי האחוזים הנהוגים בכל מקרה וכך הם מקבלים קצבאות והטבות שונות באופן קבוע או באופן זמני.

קורסים מהמוסד לביטוח לאומי

במקביל לתהליך קבלת הנכות, יש מקרים רבים שבהם המוסד לביטוח לאומי מציע למבוטחים לעבור הליך של שיקום מקצועי ביטוח לאומי מתוך מתווה הדרך הרחב שמוסד זה מציע. הקורסים האלו מתקיימים במכללות מובילות ברחבי הארץ כמו לדוגמה מכללת רופין והם יכולים ליצור מהפך חיובי בחיים שלהם.

אם מדובר לדוגמה באדם שאין לו 12 שנות לימוד, הוא יקבל אפשרות לבצע השלמת השכלה וביצוע בחינות בגרות. אחרים יקבלו אפשרות לקבלת הכשרה מקצועית או השכלה גבוהה, כל מקרה לגופו. היתרון הגדול באופציות האלו הוא שהמוסד לביטוח לאומי מסייע לסטודנט לקדם את עצמו וזאת באמצעות השתתפות בשכר הלימוד, תשלום של דמי שיקום או דמי מחיה, החזר של הוצאות נסיעה, השתתפות בהוצאות הנסיעה, ברכישה של עזרי לימוד וגם השתתפות בעלויות שכר הדירה. התשלומים השונים הם על פי קריטריונים שנקבעו מראש.

הכשרה מקצועית של ביטוח לאומי

קו החשיבה הוא להעניק לסקטורים מסוימים את האפשרות להתקדם בחייהם וזאת על ידי רכישת מקצוע חדש. למקצתם אין מקצוע כלל ומקצת מהם יש מקצוע אך הם לא מעוניינים או לא יכולים לעסוק בו לאו מצבם הפיזי. זו הסיבה שההיצע כולל הרבה מאד קורסים בתחומים רבים כך שללא ספק כל אדם ימצא כאן את הקורס המתאים לו.

מי שקשה לו לקבל החלטה אם להתחיל קורס זה או אחר, יקבל הכוונה מקצועית ללימודים על ידי אנשי מקצוע שמתמחים בכך ובהתאם לייעוץ המבוטח בוחר את אחד המסלולים שמתאים ליכולות ולכישורים שלו.

היצע של קורסים

כל הקורסים הם במקצועות שיש בהם דרישה לעובדים ולכן קיימת סבירות גבוהה שבתום הקורס המבוטח ימצא עבודה במשרה מלאה, משרה חלקית או פרילנס בתחום הלמידה. אפשר למצוא סייעת לגיל הרך, אילוף כלבים, לימוד טיפולי הידרותרפיה ייחודיים במים. מקצועות טכניים כמו חשמל, מיזוג אוויר, וגינון והשקיה. כמו גן מקצועות טכנולוגיים הקשורים למחשוב כמו תכנות, ניהול רשתות, QA, בניית אתרים ושיווק דיגיטלי.

כיוון שיש גם דרישה למקצועות אדמיניסטרטיביים, יכולים המבוטחים ללמוד תחומים מסקרנים ומרתקים כמו לוגיסטיקה, הנהלת חשבונות, מכירות, לוגיסטיקה, מחסנאי ממוחשב, הפקת אירועים וגם טבחות, צילום סטילס וצילום ווידאו, עיצוב רב תחומי ועוד שפע של אופציות חדשנות.

כיוון חדש בחיים הידע הרב שרוכשים המבוטחים בקורסים השונים מוביל אותם למקומות חדשים בחייהם והם מחפשים עבודה בחברות בעוסקות בתחום שאותו הוא למד או לחלופין הוא יכול לפנות לדרך עצמאית ולהקים עסק בתחום הלמידה כמו לדוגמה, גינון והשקיה, מחשבים ועוד.                                                                                    

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

גלילה לראש העמוד